(Tor)Túra Los Angelesbe 2010 január

A következő olvasnivaló Nagy Róbert shinkendo sensei tollából született 2010 január 13-án Los Angelesben, amikor is Magyarországon BKV sztrájk volt.

Úgy látom aktuális, írok egy tanulságos történetet a közlekedési nehézségekről.
Mint bizonyára sokan tudjátok, Sziklai Feri aikibujutsu sensei-el a napokban a Honbu-ba utaztunk. Szombat reggel, hajnali 3 óra. Felkelés, mosakodás, öltözés, felszerelés átnézése. 4 órakor megérkezik a taxi, aki a repülőtérre szállít.
A terrorveszély miatt, ami most megint előtérbe került, a bejelentkezés hosszú, tehát időben kell érkezni. 5 órakor csomagok feladása, biztonsági ellenőrzés, minden fém dolog kipakolása, cipő levétele és satöbbi után irány a tranzit. Várakozunk a repülőre, ami 7 órakor indulna.
Nem engednek felülni a gépre, mert még valami nincs rendjén. Nyugat-európában hóviharok dúlnak.

A jegyünk: Budapest – Frankfurt – Los Angeles, Frankfurti reptéren hóvihar, nem indulhatunk el. Várakozás. 3 óra üldögélés alatt könnyen eldönthettük volna, hogy hazamegyünk, majd bejelentkezünk egy későbbi gépre, amikor nem lesz hóvihar. Nem tettük, mert elszántak voltunk. Kijutunk és kész. 10 órakor bejelentették, hogy indulhat a gép.

Pár órával később, Frankfurt. Vastag hótakaró. Takarítógépek mindenütt,  nehezen gurultunk be a kifutóról, a hó miatt. Meglett végül. A csatlakozás nem várt meg, egy órája felszállt és elrepült a tengerentúlra. Csak másnap megy közvetlen Lufthansa járat. Ennél a pontnál eldönthettük volna, hogy megvárjuk a másnap ilyenkort egy szálláson, de nem tettük, mert mennünk kellett. Kerestünk a tülekedő emberek között lehetőséget arra, hogy egy ügyintézővel közvetlen megbeszéljük a járatcserét. Meg is leltük egy japánban, aki a sorral szemben közvetlen odavitt egy kisasszonyhoz, aki sok keresgéléssel a mosolygós rábeszélés hatására talált egy New Yorkba menő gépet nekünk ami még délután indul. Arra pedig egy csatlakozást, ami helyi idő szerint éjfélre LA-be ér. A gép nem indult időben, még beszéltünk pár szót a szervező kisasszonnyal, akivel véletlenül összefutottunk és ráébresztettük, hogy nem fogjuk elérni a járatot, ha ez így megy tovább. Ennek még jelentősége lesz.

Nos, aztán a havazás miatt a NY-i járat két órás késéssel indult, ami aztán 8 órás utazásba torkollott a kényelmetlen repülőn ami a sok késés és várakozás után már kimerítő. Nem csüggedtünk, a cél fontos, a nevetés megfelelő fegyver. Végigpoénkodtuk az utazást. Este, helyi idő szerint 9:30-kor érkeztünk meg New York-ba, ahová nem szándékoztunk menni. Eredeti terveink szerint haladva már rég a Honbu közelében lettünk volna a szállásunkon, de az még messze volt. Itt léptünk be az országba, vízumellenőrzés, mogorván nézés, biztonsági kérdések, nem vagyunk terroristák, mehetünk edzeni.

Természetesen a két órás késés megtette hatását, a közvetlen kapcsolat már rég elrepült és lekéstük. Nos, itt már könnyebb dolgunk volt, nem kellett utánajárni, a kisasszonny a hátunk mögött elintézte, az első fekete bőrű hölgy, akivel találkoztunk, egy borítékot adott, amiben szállodai foglalás és egy másnapi LA-be tartó gép beszállókártyái voltak. Ő nem mosolygott, ez itt már nem Európa. Mi mosolyogtunk, ez kaland. A JFK repülőtér akkora, hogy vonat jár benne körbekörbe. Tehát vonatozás, majd reptérbusszal Holiday Inn hotel, kedvetlen indiai pultos, majd vacsora, alvás.

4 óra alvás után indulni kell, hogy kiérjünk és átessünk a vizsgálaton a repülőre felmenet. A csomagjainkról letépik a fóliát, a biztosításunknak lőttek, ez itt Amerika. 6 óra után pár perccel indulás. New Yorkban -9 fok van, de nincs hóvihar. A pilóta gyorshajtott, előbb érkeztünk oda, de ezért nem engedtek még be a garázsba. Los Angelesi idő szerint vasárnap 9 órakor érkeztünk meg. Helyi barátunk, Gabriel Koneta elhozott minket a szállásunkra, a Little Tokyoban álló Miyako Inn hotelba, ahová 10.35-re értünk.

Ez annyit jelent, hogy közel 40 óra telt el az utazásunk kezdete óta,  kis alvásokkal megszakítva. 22 óra késéssel értünk végül a Honbu közelébe.

Tehát csak azt  mondom, senkit ne rettentsen meg egy kis BKV sztrájk, ha edzésre szeretne menni.